Thursday, June 25, 2009

salute !

Setelah semalaman buat marathon baca novel... pagi tadi dengan rasminya aku berjaya menamatkan pembacaan. Gua salute beb ngan novel tu... Cerita dia about mutual need of two people yg problematic dgn family, Trisy and Jade. They're on the same boat but different cabin. Bagi aku, novel ni ada seni dia sendiri. Literal and simbolic. Inspiring jgk bile tgk how diorang struggle tuk survive and kejar impian diorang. Aku really love the way novel ni buat aku tgk those problemaniac through vintage point. It remind me to not being a judgemental person.

Dengarkan HLOVATE berbicara:

tentang hikayat Rooftop Rant dari puncak Wisma Topaz ini...
tentang Trisy dan Jade...
tentang bukit yang sayup di depan
tentang angin yang membawa salam di belakang
tentang lang sewah yang berlegar melayah di atas
tentang deretan kenderaan yang bersesak-sesak di bawah
dan mereka terus bercerita...
sesudah berani meruntuhkan tembok hati dan dinding rasa

mampukah dibeli tangga-tangga untuk mencapai cita-cita?

ini cerita sebuah bicara
bicara bumbung namanya....


Amazingly, buat pertama kali dlm sejarah aku baca novel...
Novel ni la novel pertama yg berjaya buat aku nangis sbb terlalu hepi.

P/S: Novel ni lebih kepada life philosophies mcm tu. Literature. So aku tak rekemen novel ni kepada sape-sape yg bace novel just for fun sebab korang akn anggp cite ni bosan or slow.



be my wonderwall ; will you ?

No comments: